Back to school

Halloj!
För 6 år sen så pluggade jag entreprenörskap på komvux för att jag så gärna ville starta en butik. Jag fick göra en affärsplan och budget och allting som skolarbete och det var himla lärorikt för jag var nära att få igång en butik, banken sa nej och satte stopp för det.
Jag hade en partner och investerare klart men banken tyckte inte att läget på lokalen var tillräckligt bra (i vågen gallerian i Örebro) så dom sa nej.
På ett sätt var det tur att dom gjorde det för efteråt så gillade jag inte alls min affärsidé =P
 
Har länge nu varit sugen på att plugga igen för jag kommer typ inte ihåg något av det jag lärde mig.
 
Igår så bestämde jag mig för att börja plugga på 25% fart eftersom att jag ska jobba också, så studerandet blir ett litet tidsfördriv för att hålla mig sysselsatt =) Ska plugga på distans så behöver inte gå till någon skola alls!
 
Jag tänkte att jag skulle läsa Näthandel 1 och Inköp 1 samtidigt, sen när dom är klara så kör jag del 2 av dom och sen efter det så läser jag företagsekonomi 1 och 2 =) Full rulle hela året alltså =P
Men det gör mig inget, jag vill starta eget så då måste jag jobba mot det för att någonsin komma dit!
Jag gör inte så mycket på fritiden här så då kan jag lika gärna köra på!
 
Önska mig lycka till och håll tummarna för att jag kommer in!

Kommentera här: