Ny bil?

Jag är på jakt efter en bil för jag känner att det är dags nu! Peter pendlar ju till jobbet varje dag så då sitter jag fast här om jag är ledig och kan inte ta mig någonstans, jag kan inte åka till Skövde för att shoppa (kan ju ta bussen men inte lika smidigt).
Sen så måste jag gå eller cykla för att ta mig till jobbet oavsett väder och det är inte roligt alls!
 
Peter tycker jag ska köpa en begagnad bil för en helt ny är en dålig investering, men jag vill ha en ny för då vet jag att den är hel och att den förhoppningsvis kommer hålla några år innan jag måste laga den.
Det kostar ju självklart mer med en ny bil men det är lite av en säkerhet också!
 
Det står just nu mellan en Kia Rio årsmodell 2015, gärna i denna härliga röda färg. Priset är ca 140.000kr.
Eller så vill jag ha en Opel Astra, men då får jag lägga ut ca 100.000 till.
 
Jag vill kunna åka och hälsa på Pernilla och Anna utan att behöva vänta på ett tillfälle då Peter kan vara hemma så jag kan ta bilen. Jag vill kunna åka till Örebro när jag vill bara över en dag eller två. Jag vill ha frihet i min rörlighet!
Måste åka och provköra dom snart!

Kommentarer:

1 Emma:

Tänk på att det blir ca 5000 till på en rio för annan färg än vit 😝 Men lätt värt!! Vi ångrar oss! Aldrig mer en vit bil!!

Svar: lätt värt för den röda färgen 😍
Ella

Kommentera här: