Broken heart... Again!

Ja nu ska vi ventilera lite känner jag, få ur allt ur systemet, vilket är svårare att göra än vad man tror. 
Ja livet är en stor berg och dalbana, det går uppåt och allt känns spännande och roligt sen så går det käpprätt åt helvete neråt.
Jag får känslor snabbt och jag hoppas mycket, alltid jag som vill mer och känner mer, så ännu en gång så står jag här med ett hjärta i bitar och krossade drömmar. Jag hoppades verkligen och trodde faktiskt att jag hade funnit det jag sökt efter så länge men så var tydligen inte fallet. 
 
Besvikelsen är stor, alla tankar och mentala förberedelser är bortkastade och det känns som att jag slösat min tid och blivit kallad elaka saker i onödan av hans ex, men jag hade tagit det om jag hade fått det jag ville ha, det hade varit värt det om jag i slutändan fått honom. 
Vi dejtade inte så länge men allt kändes väldigt bra och jag hann falla för honom, och därför mår jag som en kratta just nu efter beskedet att han inte har några känslor alls för mig, väldigt sårande. 
Situationen är jobbig och jag är i schock fortfarande då det kom som en blixt från klarblå himmel, jag känner mig utnyttjad och lite som en rebound och den känslan är inte rolig att ha, jag tycker att jag förtjänar bättre än så.
 
Får jag skylla mig själv när jag tillåter mig att känna så mycket så fort? Jag kan inte rå för att känna att allt det här är mitt fel, att jag kunde ha gjort något annorlunda för att få honom att känna mer. 
 
Men dum som jag är så har hoppet ännu inte övergivit mig, jag hoppas att han en dag inser att det är något som saknas (mig då alltså) och hör av sig igen, efter lite ansträngning så skulle han nog få en andra chans! 
Men jag gissar på att jag förmodligen kommer bli besviken. 
 
Men just nu får jag fortsätta kolla på serien jordskott själv och åka på roadtrips med vänner istället, och i tre veckor framöver så åker jag på turné runt i Sverige och kollar på världens bästa band. Så jag får vara lite lycklig och glad jag också även fast hjärnan går på högvarv hela tiden. 
 
Skratt och vänner är den bästa medicinen och denna brutta och alla andra vänner hjälper mig att må lite bättre. 

Kommentarer:

1 lacrimosabloggen.se:

Jag är inte så säker på att du borde hoppas på att en karl som beter sig på det viset skall komma krypandes tillbaka. Som du säger själv så förtjänar du bättre!
Styrkekram från en nykomling på din blogg.

Svar: Jag vet att det du säger stämmer och jag önskar att jag inte hoppades på det, men man kan ju tyvärr inte styra över sina känslor och jag vet att jag kommer falla och bli besviken. Tur att man vet det i förväg iaf =P
Ella

Kommentera här: